دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
صنعت و دانشگاه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۱:۴۱:۵۴

در پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی صورت می‌گیرد
آموزش مفاهیم پایه در مدیریت داده‌های دریایی

باشگاه خبری فراساحل: رییس مرکز ملی داده‌های اقیانوسی و دریایی از برگزاری کارگاه آموزشی «مفاهیم پایه در مدیریت داده‌های دریایی» در پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی، مهندس فرناز غیاثی، دبیر علمی این کارگاه با اعلام این خبر اظهار کرد: در این کارگاه آموزشی که با حمایت برنامه بین‌المللی تبادل داده‌ها و اطلاعات اقیانوسی (IODE) در 11 بهمن ماه امسال در پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی برگزار می‌شود، مقدمه‌ای بر مفاهیم پایه مدیریت داده‌های دریایی مبتنی بر ابزار آموزشی Ocean Teacher ارائه خواهد شد.


دبیر علمی این کارگاه با بیان اینکه شرکت کنندگان علاوه بر شناخت مفاهیم تئوری پایه، با برخی از قابلیت‌های مقدماتی مرتبط با پردازش و بصری‌سازی داده‌های ایستگاهی دریایی به صورت عملی با استفاده از نرم‌افزار Ocean Data View آشنا خواهند شد، سرفصل‌های آشنایی با فعالیت ها و وظایف کمیسیون بین دولتی اقیانوس شناسی، آشنایی با فعالیت ها، وظایف و برنامه بین‌المللی تبادل داده‌ها و اطلاعات اقیانوسی، آشنایی با قابلیت های مرکز ملی داده‌های اقیانوسی و دریایی ایران، مفاهیم مدیریت داده، فرمت داده‌ها و فراداده های دریایی، سیستم های اطلاعاتی، ایجاد مجموعه داده منطقه ای از پایگاه های داده بین المللی و چگونگی تولید و انتشار محصولات داده‌ای با استفاده از نرم‌افزار Ocean Data View را از اهم موضوعات مورد بحث و بررسی در این کارگاه برشمرد. رییس مرکز ملی داده‌های اقیانوسی و دریایی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی محققان و سازمان‌های دریایی کشور با استانداردهای پذیرفته شده در زمینه مدیریت داده‌های دریایی توسط مجامع رسمی بین‌المللی و همچنین کمک به تولید داده، محصولات و خدمات با کیفیت در زمینه داده‌های دریایی و ایجاد بستری مناسب جهت به اشتراک‌گذاری دانش و خبرگی میان سازمان‌ها عنوان کرد.


بر اساس این گزارش، برنامه IODE در سال 1961 زیر نظر کمیسیون بین دولتی اقیانوس‌شناسی (IOC) ایجاد شده است. هدف از این برنامه افزایش تحقیقات و اکتشافات دریایی از طریق تسهیل تبادل داده‌ها و اطلاعات بین اعضای آن است. موفقیت این برنامه به میزان مشارکت اعضا و همکاری مؤسسات و دانشمندان مستقلی بستگی دارد که نه تنها باید در زمینه داده‌ها و اطلاعات اقیانوسی افرادی مطلع باشند، بلکه باید در زمینه توسعه و ارتقای سیستم IODE نیز خبره باشند. در طول 50 سال گذشته، اعضای IOC شبکه‌ای با بیش از 80 مرکز ملی داده‌های اقیانوسی در کشورهای جهان به منظور جمع‌آوری، کنترل کیفیت و ذخیره‌سازی میلیون‌ها مشاهدات اقیانوسی ایجاد کرده‌اند.


مرکز ملی داده‌های اقیانوسی و دریایی ایران (INCOD) کار خود را با حمایت سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و زیر نظر کمیسیون بین دولتی اقیانوس‌شناسی در سال 1374 آغاز کرد. این مرکز یکی از اعضای برنامه IODE و نماینده آن در کشور جمهوری اسلامی ایران است. علاقه‎مندان جهت شرکت در کارگاه و دریافت فرم ثبت نام می‌توانند به وبگاه پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی مراجعه کنند.



  کد خبر : 1018
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :